Ο εορτασμός της επετείου της επανάστασης του 1821 μέσα από «το ρόδι: το περιοδικό για παιδιά»

Συγγραφείς

  • Θεοδώρα Τσιβούλη

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2021.793

Περίληψη

Τη δεκαετία του ’70, την εποχή που χαρακτηρίζεται η «Άνοιξη της Παιδικής μας Λογοτεχνίας», πρωτοκυκλοφορεί «Το ρόδι, το περιοδικό για παιδιά». Ένα μηνιαίο «σύγχρονο παιδικό περιοδικό» ποικίλης ύλης το οποίο αποτελεί σταθμό στην ιστορία των ελληνικών παιδικών περιοδικών. Είναι ένα περιοδικό το οποίο απευθύνεται σε παιδιά μέσης και σχολικής ηλικίας και έχει χαρακτηριστεί από τους ειδικούς ως «αξιόλογο» (Δελώνης 1982, Πέτροβιτς- Ανδρουτσοπούλου 1993), λόγω της εκλεκτής αναγνωστικής του ύλης, της άριστης εικονογράφησής του, της σωστής γλώσσας που χρησιμοποιεί, την αίσθηση του χιούμορ που διαθέτει, τον σχολιασμό της επικαιρότητας που επιχειρεί, την πληροφόρηση των παιδιών - αναγνωστών για τα βιβλία που κυκλοφορούν και την διατήρηση της επικοινωνίας μαζί τους (Δελώνης, 1982).

Μέσω του παρόντος άρθρου επιχειρείται να παρουσιαστούν αναλυτικά οι αναφορές που κάνει το συγκεκριμένο περιοδικό, καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδοτικής του ζωής, στην επανάσταση του 1821 και γενικότερα στον εορτασμό της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου. Πιο συγκεκριμένα, προβάλλεται το υλικό που προαναφέρθηκε κατηγοριοποιημένο ως προς τα είδη των κειμένων (λογοτεχνικά κείμενα, κείμενα γνώσεων, ποιήματα, κόμικς) και τα είδη της ψυχαγωγικής ύλης (εξώφυλλο, ζωγραφιές, παιχνίδια, κατασκευές) που φιλοξενεί το περιοδικό στο εσωτερικό του.

 

Λέξεις κλειδιά: εορτασμός, επέτειος, επανάσταση 1821, το ρόδι, περιοδικό για παιδιά.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2021-11-10

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Τσιβούλη Θ. (2021). Ο εορτασμός της επετείου της επανάστασης του 1821 μέσα από «το ρόδι: το περιοδικό για παιδιά». ΚΕΙΜΕΝΑ για την έρευνα, τη θεωρία, την κριτική και τη διδακτική της Παιδικής και Εφηβικής Λογοτεχνίας. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2021.793

Τεύχος

Ενότητα

ΑΡΘΡΑ

Most read articles by the same author(s)