Διδακτορικές διατριβές στο χώρο της παιδικής/εφηβικής λογοτεχνίας. Μια πρώτη αποτίμηση
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2021.802Περίληψη
Η μελέτη της παιδικής λογοτεχνίας γνωρίζει ιδιαίτερη ανάπτυξη στις μέρες μας. Συγκεκριμένα, εντατικοποιείται από το 1970 και έπειτα, δικαιώνεται το 1984, με την εισαγωγή της παιδικής λογοτεχνίας ως αυτόνομο μάθημα στα παιδαγωγικά τμήματα της χώρας και συνεχίζει μέχρι σήμερα τη δυναμική της πορεία, μέσω των διδακτορικών διατριβών και των συνεχών ερευνών που πραγματοποιούνται σε αυτά συστηματικά.
Μέσω της παρούσας έρευνας επιχειρείται να πραγματοποιηθεί μία πρώτη αποτίμηση των διδακτορικών διατριβών που έχουν εκπονηθεί στα ελληνικά παιδαγωγικά τμήματα από το 1990 έως και το 2019 και μελετούν ζητήματα, τα οποία άπτονται της παιδικής/εφηβικής λογοτεχνίας. Πιο συγκεκριμένα, προβάλλονται τα αποτελέσματα της καταγραφής των διδακτορικών διατριβών και αναδύονται ποικίλα δεδομένα, όπως αυτά που αφορούν το φύλο των διδακτόρων, το τμήμα εκπόνησης των διδακτορικών διατριβών, τη θεματολογία τους κ.λπ.
Λέξεις Κλειδιά: παιδική λογοτεχνία, διδακτορικές διατριβές.