Eπιλέγοντας ποιήματα για παιδιά σχολικής ηλικίας

Συγγραφείς

  • Νόρα Αναγνώστου

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2021.799

Περίληψη

Στο άρθρο αυτό διερευνώνται τα κριτήρια με τα οποία οι ενήλικες, εκπαιδευτικοί ή γονείς, μπορούν εύστοχα να επιλέγουν ποιήματα, είτε παιδικά είτε γραμμένα για μεγάλους, ως αναγνωστικές ή διδακτικές προτάσεις προς τα παιδιά σχολικής ηλικίας. Απορρίπτοντας την εργαλειακή, για σκοπούς γνωστικούς ή φρονηματιστικούς, χρήση της ποίησης, εστιάζει στη λογοτεχνικότητα ως κριτήριο επιλογής, σε συνδυασμό με την προσληπτική ικανότητα του παιδιού. Διερευνά τα ιδιαίτερα λογοτεχνικά χαρακτηριστικά που κάνουν ένα ποίημα ενδιαφέρον για τα παιδιά: το μέτρο και την ομοιοκαταληξία, την απρόβλεπτη και εναλλασσόμενη εικονοποιία, την εκπλήσσουσα αφηγηματικότητα, τον παιγνιώδη τρόπο και το διασκεδαστικό νόημα. Ακόμη, πραγματεύεται  παραμέτρους που θεωρούνται ανασταλτικές για την πρόσληψη της ποίησης από τα παιδιά, όπως οι άγνωστες λέξεις και η νοηματική δυσκολία.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2021-12-29

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Αναγνώστου Ν. (2021). Eπιλέγοντας ποιήματα για παιδιά σχολικής ηλικίας. ΚΕΙΜΕΝΑ για την έρευνα, τη θεωρία, την κριτική και τη διδακτική της Παιδικής και Εφηβικής Λογοτεχνίας. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2021.799

Τεύχος

Ενότητα

ΑΡΘΡΑ