Η αναπηρία στο εικονογραφημένο βιβλίο
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2018.640Περίληψη
Παρόλο που η αναπηρία δεν είναι ένα προσφιλές θέμα για το εικονογραφημένο παιδικό βιβλίο, με τον καιρό όλο και περισσότερα βιβλία εκδίδονται με εμφανή στόχο την ευαισθητοποίηση των νεαρών αναγνωστών τους σε θέματα ετεροτήτων. Τα νέα αυτά εικονογραφημένα παιδικά βιβλία αποκτούν μια έντονα ιδεολογική διάσταση και, επιστρατεύοντας μηχανισμούς και τεχνικές, λέξεις και εικόνες, προσπαθούν να αποτυπώσουν μια πιο ακριβή, πιο ‘σωστή’ και πιο ευαισθητοποιημένη εκδοχή της αναπηρίας. Σε παρόμοια βιβλία είναι φανερό ότι η κατασκευή της ιδεολογίας του κειμένου εμπλέκει περίπλοκες διαδικασίες και αφηγηματικές κατηγορίες, όπως η δομή ή η εστίαση, τεχνικές, όπως η διακειμενικότητα, αλλά και παράγοντες που αποδεικνύονται ιδιαίτερα σημαντικοί, όπως η γλώσσα του κειμένου ή η εικονογράφηση.