Προς μια συνολικότερη άποψη της διαδικασίας του μάρκετινγκ πόλεων

Auteurs

  • Σωτήριος Μηλιώνης

DOI :

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.aei.2005.148

Mots-clés :

Μάρκετινγκ πόλεων, Λανσάρισμα πόλεων, Άμστερνταμ

Résumé

Η εμφάνιση του μάρκετινγκ πόλεων ως μέρους μίας ευρύτερης αστικής πολιτικής γνωστής με τον όρο χωρικό μάρκετινγκ (place marketing) είναι δυνατό να κατανοηθεί με βάση το φαινόμενο της "αστικής επιχειρηματικότητας" (urban entrepreneurialism). Το φαινόμενο αυτό έχει ενθαρρύνει τις πόλεις να υιοθετήσουν σαφείς πολιτικές μάρκετινγκ πόλεων με σκοπό την προσέλκυση επενδύσεων και καταναλωτικού ενδιαφέροντος για την επίτευξη οικονομικής ανάπτυξης. Πιο συγκεκριμένα, η αστική επιχειρηματικότητα ως μία νέα μορφή αστικής διακυβέρνησης έχει οδηγήσει στην εμφάνιση του μάρκετινγκ πόλεων ως στρατηγικής για την επίτευξη του κύριου αντικειμενικού στόχου της αστικής οικονομικής ανάπτυξης που έχει τεθεί από την ίδια την επιχειρηματικότητα. Το άρθρο αυτό αποτελεί αρχικά μια προσπάθεια παρουσίασης των λόγων για τους οποίους έκανε την εμφάνισή του το μάρκετινγκ πόλεων στην αστική οργάνωση. Ακολούθως, επιχειρεί να σκιαγραφήσει ένα πρότυπο της σύγχρονης διαδικασίας του και τέλος να διερευνήσει κατά πόσο το μάρκετινγκ πόλεων εφαρμόζεται στην πράξη εξετάζοντας μία πρόσφατη μελέτη-περίπτωση, εκείνης του Άμστερνταμ.

Téléchargements

Les données relatives au téléchargement ne sont pas encore disponibles.

Téléchargements

Publiée

2005-11-01

Comment citer

Μηλιώνης Σ. (2005). Προς μια συνολικότερη άποψη της διαδικασίας του μάρκετινγκ πόλεων. Aeihoros: Textes d’aménagement Du Territoire, d’urbanisme Et d’aménagement, (7), 100–127. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.aei.2005.148

Numéro

Rubrique

Άρθρα