Στρατηγικές city branding: διαγνωστικό μοντέλο της αντιληπτικής εικόνας των αστικών πολιτιστικών τοπίων μέσω χωρικών προσεγγίσεων. Η περίπτωση της Λάρνακας
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.aei.2019.453Λέξεις-κλειδιά:
Αντιληπτική εικόνα, Πολιτισμικό τοπίο, Πολιτιστικό τοπίο, City branding, Αστικός σχεδιασμός, Αρχιτεκτονικός σχεδιασμόςΠερίληψη
Στο πλαίσιο των στρατηγικών city branding, το άρθρο προτείνει ένα μοντέλο για τη διάγνωση της αντιληπτικής εικόνας ενός αστικού πολιτιστικού τοπίου μέσω χωρικών
προσεγγίσεων. Η υπόθεση εργασίας που συγκροτήθηκε αφορά ένα μοντέλο που θα
μπορούσε να οδηγήσει τους σύγχρονους τόπους όχι μόνο στον αυτοπροσδιορισμό τους σε σχέση με τις πολιτισμικές τους αξίες, αλλά και στην απόδοση προσανατολισμού και κατεύθυνσης σε αρχιτεκτονικούς και πολεοδομικούς σχεδιασμούς. Έτσι εντοπίζεται η επικοινωνιακή δυναμική ενός τόπου στη συγκρότηση ανταγωνιστικής και μη αντιγράψιμης ταυτότητας μέσω συμβολικών μηχανισμών. Οι υποθέσεις εργασίας που σχετίζονται με τα ζητήματα αυτά, ελέγχθηκαν μέσα από το παράδειγμα της Λάρνακας. Τα αποτελέσματα της έρευνας υποστηρίζουν την υπόθεση πως το προτεινόμενο διαγνωστικό μοντέλο αποτελεί σημαντικό οδηγό για το στρατηγικό σχεδιασμό των σύγχρονων πόλεων με χωρικές προσεγγίσεις και σημαντικό διαχειριστικό εργαλείο σε στρατηγικές city branding.