Νοηματικοί προσανατολισμοί των μαθητών

Συγγραφείς

  • Κατερίνα Δώσσα
  • Κώστας Λάμνιας

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.sst.2009.27

Λέξεις-κλειδιά:

Κώδικας, Ταξινόμηση, Περιχάραξη

Περίληψη

Σε αυτό το άρθρο αναλύεται η έννοια των νοηματικών προσανα­τολισμών, ως δομικό στοιχείο του κώδικα. Ειδικότερα, αναλύεται η σημασία της αρχικής πλαισίωσης των εμπειριών των μαθητών στο οικογενειακό πλαίσιο καθώς και ο ρόλος των διακριτών τύπων οικο­γενειακής οργάνωσης, σύμφωνα με τη θεωρία του Bernstein, για τη δημιουργία επεξεργασμένων ή περιορισμένων νοηματικών προσα­νατολισμών. Από την ανάλυση αυτή αναδεικνύεται ότι στη θεωρία των κωδίκων υπάρχει μια μετατόπιση της ευρύτερης προβληματικής από γλωσσολογικούς δείκτες στη σημαντική που τους διέπει. Επί­σης, αναδεικνύεται ότι η πρωτογενής κατανομή των επεξεργασμέ­νων ή περιορισμένων νοηματικών προσανατολισμών απορρέει από την κοινωνική διαίρεση της εργασίας και μεταβιβάζεται στην οικογέ­νεια, η οποία, σε κάθε περίπτωση, συνιστά τον «τόπο» της δημιουρ­γίας των διαφοροποιημένων νοηματικών προσανατολισμών.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2009-11-01

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Δώσσα Κ., & Λάμνιας Κ. (2009). Νοηματικοί προσανατολισμοί των μαθητών. Το Βήμα των Κοινωνικών Επιστημών, 14(54). https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.sst.2009.27

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)