Λογοτεχνία για παιδιά και εφήβους: σύγχρονες θεωρητικές και διδακτικές προσεγγίσεις σε διεθνές επίπεδο

Authors

  • Σπύρος Κιοσσές

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2018.641

Abstract

Η λογοτεχνία για παιδιά και εφήβους, παρά τη σημασία της για την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη σταδιακή διάπλαση αναγνωστών που θα διαθέτουν αγάπη για τα λογοτεχνικά κείμενα, επάρκεια για τη βαθύτερη ερμηνεία τους, δημιουργική, αλλά και κριτική στάση προς αυτά, πρόσφατα μόνο αρχίζει να καταλαμβάνει τη θέση που της αρμόζει ως παιδαγωγικό μέσο και ως αντικείμενο λογοτεχνικής κριτικής και ακαδημαϊκής ενασχόλησης. Στην εισήγηση θα παρουσιαστούν ενδεικτικά σύγχρονες τάσεις αναμόρφωσης της θεωρητικής, κριτικής και διδακτικής προσέγγισης της λογοτεχνίας για παιδιά και εφήβους. Απώτερος στόχος είναι η σύνδεση των παραπάνω τάσεων και ζητημάτων με το πεδίο της διδακτικής. Στον χώρο της διδακτικής συμφύονται αναπόφευκτα οι παράγοντες που είναι απαραίτητοι για την, κατά το δυνατό, αποτελεσματική μύηση του μαθητή στον κόσμο της παιδικής και εφηβικής λογοτεχνίας: γνώση των σύγχρονων θεωρητικών και διδακτικών προσεγγίσεων και ενημέρωση για τις σύγχρονες τάσεις της λογοτεχνικής παραγωγής, συνδυασμένες με την αγάπη των εκπαιδευτικών για το παιδί και τη λογοτεχνία του.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2018-07-02

How to Cite

Κιοσσές Σ. (2018). Λογοτεχνία για παιδιά και εφήβους: σύγχρονες θεωρητικές και διδακτικές προσεγγίσεις σε διεθνές επίπεδο . KEIMENA/TEXTS for the Research, Theory, Critique and Didactics of Children’s Literature. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2018.641

Issue

Section

Articles