Η Ποίηση ως «όραμα» και «άκουσμα»: Διακαλλιτεχνικές προσεγγίσεις και δραστηριότητες στη διδασκαλία της ποίησης

Συγγραφείς

  • Τζίνα Καλογήρου

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2016.604

Περίληψη

Με ποιους τρόπους θα μπορούσε ο εκπαιδευτικός να μετατρέψει την ποίηση σε σαγηνευτικό «όραμα» και «άκουσμα», αφού μάλιστα η ποίηση θεωρείται είδος που προκαλεί τη μεγαλύτερη αμηχανία σε εκπαιδευτικούς και μαθητές ή μια μορφή λόγου «μολυσμένη» από τη φορμαλιστική και τυποποιημένη διδασκαλία; Στην εισήγηση παρουσιάζονται τρόποι και δραστηριότητες για τη διακαλλιτεχνική προσέγγιση της ποίησης, όπως ο συνδυασμός του ποιήματος με πολύμορφο οπτικοακουστικό υλικό (εικαστικά έργα, φωτογραφίες, μουσική, βίντεο, εφαρμογές πολυμέσων κ.ά.) και η δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού (εικαστικού, μουσικού, κ.ά.) με αφορμή το ποίημα. Η συνδυαστική παρουσίαση και χρήση ποίησης -εικαστικού έργου-μουσικής στη διδασκαλία παρουσιάζει αξιοσημείωτη ποικιλία μορφών. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει, ως υποστηρικτικά της διδακτικής προσέγγισης του ποιήματος, εικόνες, πίνακες, φωτογραφίες, μουσική, τραγούδια, για να αναδείξει τη θεματική-νοηματική τους συνάφεια με το κείμενο και να κάνει πιο ευχάριστη τη λογοτεχνική ανάγνωση.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2016-01-04

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Καλογήρου Τ. (2016). Η Ποίηση ως «όραμα» και «άκουσμα»: Διακαλλιτεχνικές προσεγγίσεις και δραστηριότητες στη διδασκαλία της ποίησης . ΚΕΙΜΕΝΑ για την έρευνα, τη θεωρία, την κριτική και τη διδακτική της Παιδικής και Εφηβικής Λογοτεχνίας. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2016.604

Τεύχος

Ενότητα

ΑΡΘΡΑ

Most read articles by the same author(s)