Η Ποίηση ως «όραμα» και «άκουσμα»: Διακαλλιτεχνικές προσεγγίσεις και δραστηριότητες στη διδασκαλία της ποίησης

Authors

  • Τζίνα Καλογήρου

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2016.604

Abstract

Με ποιους τρόπους θα μπορούσε ο εκπαιδευτικός να μετατρέψει την ποίηση σε σαγηνευτικό «όραμα» και «άκουσμα», αφού μάλιστα η ποίηση θεωρείται είδος που προκαλεί τη μεγαλύτερη αμηχανία σε εκπαιδευτικούς και μαθητές ή μια μορφή λόγου «μολυσμένη» από τη φορμαλιστική και τυποποιημένη διδασκαλία; Στην εισήγηση παρουσιάζονται τρόποι και δραστηριότητες για τη διακαλλιτεχνική προσέγγιση της ποίησης, όπως ο συνδυασμός του ποιήματος με πολύμορφο οπτικοακουστικό υλικό (εικαστικά έργα, φωτογραφίες, μουσική, βίντεο, εφαρμογές πολυμέσων κ.ά.) και η δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού (εικαστικού, μουσικού, κ.ά.) με αφορμή το ποίημα. Η συνδυαστική παρουσίαση και χρήση ποίησης -εικαστικού έργου-μουσικής στη διδασκαλία παρουσιάζει αξιοσημείωτη ποικιλία μορφών. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει, ως υποστηρικτικά της διδακτικής προσέγγισης του ποιήματος, εικόνες, πίνακες, φωτογραφίες, μουσική, τραγούδια, για να αναδείξει τη θεματική-νοηματική τους συνάφεια με το κείμενο και να κάνει πιο ευχάριστη τη λογοτεχνική ανάγνωση.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2016-01-04

How to Cite

Καλογήρου Τ. (2016). Η Ποίηση ως «όραμα» και «άκουσμα»: Διακαλλιτεχνικές προσεγγίσεις και δραστηριότητες στη διδασκαλία της ποίησης . KEIMENA/TEXTS for the Research, Theory, Critique and Didactics of Children’s Literature. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2016.604

Issue

Section

Articles