Παράνομη στάθμευση σε αστικές οδούς: σύνδεση με τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και άμβλυνση του μέσα από μέτρα ήπιας κυκλοφορίας
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.aei.2020.52Λέξεις-κλειδιά:
Παράνομη στάθμευση, Γεωμετρία, Ήπια κυκλοφορία, Αστικές οδοί, Άμβλυνση προβλήματοςΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει την ύπαρξη μιας σύνδεσης μεταξύ της παράνομης στάθμευσης και των γεωμετρικών χαρακτηριστικών των αστικών οδών. Επιπλέον, επιλέγονται κάποια μέτρα ήπιας κυκλοφορίας, τα οποία αμβλύνουν το πρόβλημα. Επιλέγονται τρεις εμπορικές οδοί με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση στο Ναύπλιο, αυτές είναι: οδός Χαρ. Τρικούπη («πλατιά περίπτωση»), οδός Άργους («στενή περίπτωση») και η οδός 25ης Μαρτίου (περίπτωση με νησίδα). Ένα πείραμα οδήγησης (driving experiment) εκτελείται από τρεις οδηγούς εθελοντές, οι οποίοι οδηγούν και μετρούν τον αριθμό των παράνομων σταθμευμένων οχημάτων. Το εύρημα αυτών των παρατηρήσεων είναι ότι οι οδοί με μεγάλο πλάτος και χαμηλό φόρτο έλκουν γεγονότα "διπλο-παρκαρίσματος" και οι στενότερες λωρίδες κυκλοφορίας δεν επιλύουν το πρόβλημα αντίθετα αυξάνουν τον αριθμό των αναγκαίων ελιγμών προσπέρασης στην αντίθετη κατεύθυνση. Συνεπώς, η κατασκευή μιας κρίνεται νησίδας προτιμότερη. Για την άμβλυνση του παράνομου παρκαρίσματος, μέτρα ήπιας κυκλοφορίας μπορούν να εφαρμοστούν σε τέσσερα (4) διαφορετικά επίπεδα: δίκτυο αστικών οδών, σχεδιασμός αστικής οδού, αστικός εξοπλισμός και διαχείριση στάθμευσης.