Εργασιακή παρενόχληση, ψυχική υγεία και εργασιακή ζωή εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση

Authors

  • Ντόλκερα Ανθούλα
  • Ελένη Ανδρέου

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.sst.2018.803

Keywords:

Εργασιακή Παρενόχληση, Εκπαιδευτικοί, ψυχική υγεία, επαγγελματική ικανοποίηση, παραγωγικότητα

Abstract

Η εργασιακή παρενόχληση είναι ένα εξαιρετικά διαβρωτικό φαινόμενο που  ασκεί αρνητική επιρροή στην επαγγελματική υπόσταση και ψυχοκοινωνική  ευημερία των εργαζομένων. Στόχος της παρούσας μελέτης ήταν να καταγράψει το
ποσοστό επικράτησης της εργασιακής παρενόχλησης στους εκπαιδευτικούς στην  Ελλάδα και το πώς επιδρά η εργασιακή παρενόχληση στην ψυχική υγεία και την εργασιακή ζωή των εκπαιδευτικών. Το δείγμα αποτέλεσαν 508 εκπαιδευτικοί που
υπηρετούν σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου χρησιμοποιήθηκε το Ερωτηματολόγιο Αρνητικών Πράξεων – Negative Acts Questionnaire (NAQ) και η Γενική Κλίμακα Ψυχικής Υγείας – General Health Questionnaire (GHQ). Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το 11,6% των εκπαιδευτικών έχουν πέσει θύματα εργασιακής παρενόχλησης κατά τη διάρκεια των τελευταίων 6 μηνών και η εργασιακή παρενόχληση συνδέεται αρνητικά με τα επίπεδα εργασιακής ικανοποίησης, ψυχικής υγείας και αντιληπτής παραγωγικότητας. Τα ευρήματα εξετάζονται υπό το πρίσμα σύγχρονων σχετικών ερευνών.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2018-08-01

How to Cite

Ανθούλα Ν., & Ανδρέου Ε. . (2018). Εργασιακή παρενόχληση, ψυχική υγεία και εργασιακή ζωή εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση. Social Science Tribune, 18(69), 4–27. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.sst.2018.803

Issue

Section

Articles