Το σύνδρομο των μη γλωσσικών μαθησιακών δυσκολιών
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.sst.2009.24Λέξεις-κλειδιά:
μη γλωσσικές μαθησιακές δυσκολίες, νευροψυχολογικά ελλείμματα, δεξί ημισφαίριοΠερίληψη
Το παρόν άρθρο έχει ως σκοπό να παρουσιάσει το σύνδρομο των μη γλωσσικών μαθησιακών δυσκολιών. Σύμφωνα με σχετικές έρευνες τα άτομα στα οποία έχει διαγνωστεί το προαναφερθέν σύνδρομο, εμφανίζουν δυσκολίες οι οποίες επηρεάζουν κυρίως τις οπτι- κοχωρικές δεξιότητες τους. Το άρθρο αυτό αποτελεί μία προσπάθεια εννοιολογικού προσδιορισμού του συνδρόμου, όταν αυτό παρουσιάζεται σε παιδιά. Επιπλέον, παρατίθενται τα συμπτώματα του συνδρόμου, σε σχέση με τις σχολικές, κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες του παιδιού. Αν και τα αίτια του δεν είναι ακόμη ξεκάθαρα, τα συμπτώματα που παρουσιάζει συνδέονται άμεσα με ελλείμματα του δεξιού ημισφαιρίου τα οποία οδηγούν σε δυσκολίες στα μαθηματικά και στις κοινωνικές δεξιότητες και ποικίλες συναισθηματικές διαταραχές. Επίσης στο σύνδρομο των μη γλωσσικών μαθησιακών δυσκολιών εντοπίζονται ομοιότητες ως προς την κλινική του εικόνα με γνωστά σύνδρομα, όπως το σύνδρομο Asperger's, το αναπτυξιακό σύνδρομο του Gerstmann κ.ά.