Οι αντιλήψεις των μόνων μητέρων μεταναστριών της Θεσσαλονίκης για εκπαίδευση των παιδιών τους
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.sst.2008.20Λέξεις-κλειδιά:
εκπαίδευση, μετανάστευση, μόνες μητέρεςΠερίληψη
Η παρούσα εργασία έθεσε ως στόχο τη δίερεύνηση της σχέσης των μελών μίας «είδίκής» πληθυσμίακής κατηγορίας -των μόνων μητέρων μεταναστριών του πολεοδομίκού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης- με την εκπαίδευση των παίδίών τους, ένα ζήτημα γία το οποίο ελάχιστα πράγματα -είδίκά στην Ελλάδα- είναι γνωστά. Η Μελέτη Περίπτωσης (Case Study) αποτέλεσε την ερευνητική στρατηγική που επίλέχτηκε, ενώ η ανοίχτή συνέντευξη αποτέλεσε τη βασική ερευνητική τεχνίκή. Η ανάλυση των συνεντεύξεων των δώδεκα μόνων μητέρων μεταναστρίών παίδίών που φοίτούσαν σε ελληνίκά δημοσία σχολεία της Θεσσαλονίκης φανέρωσε τα προβλήματα καί τίς δυσκολίες που οί γυναίκες αυτές αντίμετωπίζουν στην προσπάθείά τους να συμβάλουν στην ομαλή εκπαίδευτίκή ενσωμάτωση καί στην καλή σχολική πορεία των παίδίών τους.