Εργασιακή παρενόχληση, ψυχική υγεία και εργασιακή ζωή εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση

Συγγραφείς

  • Ντόλκερα Ανθούλα
  • Ελένη Ανδρέου

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.sst.2018.803

Λέξεις-κλειδιά:

Εργασιακή Παρενόχληση, Εκπαιδευτικοί, ψυχική υγεία, επαγγελματική ικανοποίηση, παραγωγικότητα

Περίληψη

Η εργασιακή παρενόχληση είναι ένα εξαιρετικά διαβρωτικό φαινόμενο που  ασκεί αρνητική επιρροή στην επαγγελματική υπόσταση και ψυχοκοινωνική  ευημερία των εργαζομένων. Στόχος της παρούσας μελέτης ήταν να καταγράψει το
ποσοστό επικράτησης της εργασιακής παρενόχλησης στους εκπαιδευτικούς στην  Ελλάδα και το πώς επιδρά η εργασιακή παρενόχληση στην ψυχική υγεία και την εργασιακή ζωή των εκπαιδευτικών. Το δείγμα αποτέλεσαν 508 εκπαιδευτικοί που
υπηρετούν σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου χρησιμοποιήθηκε το Ερωτηματολόγιο Αρνητικών Πράξεων – Negative Acts Questionnaire (NAQ) και η Γενική Κλίμακα Ψυχικής Υγείας – General Health Questionnaire (GHQ). Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το 11,6% των εκπαιδευτικών έχουν πέσει θύματα εργασιακής παρενόχλησης κατά τη διάρκεια των τελευταίων 6 μηνών και η εργασιακή παρενόχληση συνδέεται αρνητικά με τα επίπεδα εργασιακής ικανοποίησης, ψυχικής υγείας και αντιληπτής παραγωγικότητας. Τα ευρήματα εξετάζονται υπό το πρίσμα σύγχρονων σχετικών ερευνών.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2018-08-01

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Ανθούλα Ν., & Ανδρέου Ε. . (2018). Εργασιακή παρενόχληση, ψυχική υγεία και εργασιακή ζωή εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση. Το Βήμα των Κοινωνικών Επιστημών, 18(69), 4–27. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.sst.2018.803

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα