Γιατί πολυτροπική προσέγγιση στη διδακτική της Λογοτεχνίας;
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2019.680Abstract
Οι σύγχρονες κοινωνικές, πολιτισμικές και τεχνολογικές εξελίξεις καθιστούν επιτακτική την προσαρμογή της διδασκαλίας της Λογοτεχνίας στα νέα δεδομένα, ώστε να καλλιεργήσει στους μαθητές ποικίλες αναγνωστικές και επικοινωνιακές δεξιότητες, αξιοποιώντας κείμενα "από όλο το φάσμα της πολιτισμικής παραγωγής, από όλα δηλαδή τα διαφορετικά είδη της εικονικής, θεατρικής και μαζικής επικοινωνίας" (Πρόγραμμα Σπουδών για τη Διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας & της Λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο, 2011, 21). Στο πλαίσιο αυτό, διατυπώθηκαν κάποιες σύγχρονες αρχές και θεωρίες, όπως η θεωρία της Πολυτροπικότητας και των Πολυγραμματισμών. Στην παρούσα ανακοίνωση επιχειρείται η ανάδειξη της εκπαιδευτικής αξίας των πολυτροπικών κειμένων, τόσο σε θεωρητικό επίπεδο, προσεγγίζοντας τις θεωρητικές αρχές της Πολυτροπικότητας και των Πολυγραμματισμών, όσο και σε επίπεδο διδασκαλίας, παρουσιάζοντας μια διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε αυτές τις αρχές, καθώς και τα αποτελέσματά της στην επίδοση και την προσέλκυση του ενδιαφέροντος των μαθητών.