Σε αναζήτηση της χαμένης ποιητικής απόλαυσης: Επαναπροσδιορίζοντας τη λειτουργία του ποιητικού λόγου στο πλαίσιο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2018.647Abstract
Το άρθρο εστιάζει το ενδιαφέρον του στη λειτουργία του ποιητικού λόγου στο πλαίσιο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Με αφορμή την καταγεγραμμένη αμηχανία των εκπαιδευτικών και τις αρνητικές στάσεις και αντιλήψεις των παιδιών για την ποίηση, σε παγκόσμιο επίπεδο, επιχειρείται μια ανάλυση των βασικότερων αιτιών του προβλήματος. Επαναπροσδιορίζεται η πολύπλευρη σημασία της καλλιέργειας του ποιητικού λόγου τόσο ως προς την καλλιέργεια της αισθητικής απόλαυσης, της φαντασίας, της δημιουργικής σκέψης όσο και ως προς την ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων του παιδιού και της προσωπικότητας του. Εξετάζονται, στα βασικά τους σημεία, οι τέσσερις παράγοντες που καθορίζουν την ποιότητα της σχέσης του παιδιού με την ποίηση μέσα στα εκπαιδευτικά πλαίσια: ο παιδαγωγός, τα ποιήματα, το παιδί, η μέθοδος. Μέσα από αυτή την ανάλυση αναδεικνύεται η σημασία του βιωματικού, παιγνιώδους και δημιουργικού χαρακτήρα της ποίησης, στοιχεία στα οποία έχει πολλά να επενδύσει η σύγχρονη παιδαγωγική πράξη.