Οικοδομώντας τον λογοτεχνικό γραμματισμό στη βαθμίδα του Δημοτικού. Στοιχεία διδακτικής του ποιητικού λόγου στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Λογοτεχνίας για τη Δημοτική Εκπαίδευση της Κύπρου

Authors

  • Αφροδίτη Αθανασοπούλου

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2016.606

Abstract

Η εργασία αυτή διαρθρώνεται σε δύο μέρη: στο πρώτο παρουσιάζεται η φιλοσοφία του Προγράμματος Σπουδών Λογοτεχνίας [ΠΣΛ] στην υποχρεωτική εκπαίδευση της Κύπρου, με έμφαση στη βαθμίδα του Δημοτικού, και το πώς οικοδομείται ο λογοτεχνικός γραμματισμός των μαθητών στη βαθμίδα αυτή, με έμφαση στη θεωρία και τη γραμματική του ποιητικού λόγου. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας προσεγγίζονται ποιητικά κείμενα που ανήκουν στην ύλη του μαθήματος της λογοτεχνίας για τη Δημοτική Εκπαίδευση· η προσέγγιση γίνεται σύμφωνα με τη νέα μεθοδολογία της σύγκρισης / συνεξέτασης που προβλέπει το Αναλυτικό Πρόγραμμα, ώστε μέσα από τα ίδια κείμενα, ενδοκειμενικά και διακειμενικά, να αναδυθεί το ζητούμενο του γραμματισμού: το περιεχόμενο σε συνάρτηση με τα στοιχεία μορφής. (Το άρθρο διατηρεί το προφορικό ύφος της εισήγησης από την οποία προέκυψε).

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2016-01-04

How to Cite

Αθανασοπούλου Α. (2016). Οικοδομώντας τον λογοτεχνικό γραμματισμό στη βαθμίδα του Δημοτικού. Στοιχεία διδακτικής του ποιητικού λόγου στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Λογοτεχνίας για τη Δημοτική Εκπαίδευση της Κύπρου . KEIMENA/TEXTS for the Research, Theory, Critique and Didactics of Children’s Literature. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2016.606

Issue

Section

Articles