Διαπολιτισμικές αναγνώσεις παιδικών βιβλίων πολιτισμικής διαφορετικότητας

Authors

  • Καρακίτσιος Ανδρέας

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2014.585

Abstract

Το κεντρικό θέμα του άρθρου συνδέεται με τις ιδεολογικές αναγνώσεις παιδικών βιβλίων ετερότητας που απευθύνονται κυρίως σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Προσδιορίζονται τα πέντε βασικά μοντέλα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και αναζητείται η εγγραφή και η αποτύπωσή τους στα πλέον γνωστά παιδικά εικονογραφημένα βιβλία που κυκλοφορούν στην Ελλάδα. Διαπιστώνεται ότι στα περισσότερα από αυτά που απευθύνονται κυριαρχεί η συγγραφική λογική που παρατηρείται στα παιδικά βιβλία, όπου πρωταγωνιστούν ήρωες με ειδικές ανάγκες. Επίσης σε αρκετά από αυτά που είναι συνήθως παλαιότερα αναδύεται άμεσα ή έμμεσα η φιλοσοφία του αφομοιωτικού μοντέλου, στα νεότερα κυριαρχεί η φιλοσοφία των υπόλοιπων διαπολιτισμικών μοντέλων. Ελάχιστα είναι αυτά στα οποία διατυπώνεται ξεκάθαρα η φιλοσοφία που υπερασπίζεται την αλληλεγγύη και τη συνύπαρξη ατόμων με διαφορετικό πολιτισμικό περιβάλλον, προέλευση, γλώσσα και θρησκεία.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2014-07-01

How to Cite

Ανδρέας Κ. (2014). Διαπολιτισμικές αναγνώσεις παιδικών βιβλίων πολιτισμικής διαφορετικότητας. KEIMENA/TEXTS for the Research, Theory, Critique and Didactics of Children’s Literature. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2014.585

Issue

Section

Articles