Δημιουργική γραφή και θέατρο – θεατρική γραφή και δημιουργία: προσεγγίζοντας την διδασκαλία της δημιουργικής γραφής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση μέσω της συγγραφής θεατρικού κειμένου

Authors

  • Αλίκη Συμεωνάκη

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2012.546

Abstract

Στα πλαίσια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης η Δημιουργική Γραφή οφείλει αφενός να διεγείρει και να αξιοποιεί τις αυθεντικές ιδέες των μαθητών, αφετέρου να δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην διδασκαλία τεχνικών κατασκευής και πραγμάτωσης της ιδέας. Η κατασκευαστική περί του κειμένου αντίληψη εστιάζει στην διδασκαλία των στοιχείων που συνθέτουν ένα λογοτεχνικόν όλον και καταδεικνύει την σταδιακή πορεία προς την ολοκλήρωση του εκάστοτε κειμένου. Το παρόν άρθρο υποστηρίζει πως η συγγραφή θεατρικού διαλογικού κειμένου αποτελεί πρόσφορη επιλογή για την ταυτόχρονη ανάδειξη πολλών μυστικών της γραφής, όπως αποδεικνύει η εφαρμογή των ανωτέρω σε δύο ελληνικά σχολεία, ένα Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο και ένα Γενικό Λύκειο. Παρουσιάζονται επίσης δείγματα παραγωγής ποιητικού λόγου συνδεόμενου με το αρχαίο θέατρο και τους ήρωές του, με την μορφή δραματικού μονολόγου. Η πρόταση αυτή για σύζευξη της Δημιουργικής Γραφής με το θέατρο ενθαρρύνεται και διευκολύνεται μέσα από τις αλλαγές των Προγραμμάτων Σπουδών για την Α΄ Λυκείου.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2012-07-02

How to Cite

Συμεωνάκη Α. (2012). Δημιουργική γραφή και θέατρο – θεατρική γραφή και δημιουργία: προσεγγίζοντας την διδασκαλία της δημιουργικής γραφής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση μέσω της συγγραφής θεατρικού κειμένου. KEIMENA/TEXTS for the Research, Theory, Critique and Didactics of Children’s Literature. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2012.546

Issue

Section

Articles