Μέσα από τα μάτια ποιων; Διερευνώντας τον Ρατσισμό: Αναγνώστης, Κείμενο και Θεωρητικό Πλαίσιο
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2009.500Abstract
Η εργασία αναφέρεται στην ιστορία μιας Αγγλικής σχολικής τάξης, οι δεκατριάχρονοι λευκοί μαθητές της οποίας για μια χρονιά μελέτησαν λογοτεχνικά κείμενα που στρέφονταν ενάντια στο ρατσισμό. Παράλληλα, τα μαθήματα θεάτρου που παρακολουθούσαν, η συμμετοχή τους σε συνεδρίες με επισκέπτες –ιδίως μαύρους καλλιτέχνες– και όλο το υποστηρικτικό υλικό που τους δινόταν, στόχευαν να διευρύνουν την ενσυναίσθησή τους, να τους επιτρέψουν να κατανοήσουν τα κοινωνικά συμφραζόμενα του ρατσισμού και να καλλιεργήσουν την κριτική τους σκέψη. Η αποτίμηση της ανταπόκρισης των μαθητών προσφέρει νέες ιδέες στην εκπαίδευση σε θέματα φυλετικής δικαιοσύνης και διαφυλικών σχέσεων.