Η δομή της λογοτεχνικής αφήγησης: Σκέψεις για μια διδακτική αξιοποίηση

Authors

  • Μ. Παπαρούση

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2005.465

Abstract

Η κατανόηση του "πώς" κατασκευάζονται οι ιστορίες και, πιο συγκεκριμένα, η διδακτική αξιοποίηση στοιχείων που αφορούν τη δομή της λογοτεχνικής αφήγησης μπορεί να οδηγήσει στην καλύτερη κατανόηση και αξιολόγηση των λογοτεχνικών κειμένων αλλά και να συμβάλει καθοριστικά στη διαδικασία παραγωγής γραπτού λόγου ή ακόμη και σε προσωπικές συγγραφικές απόπειρες. Με δεδομένο αυτό η παρούσα εργασία επιχειρεί να καταδείξει πώς η δυνατότητα αναγνώρισης από τους μαθητές/τριες των κοινών δομικών σχημάτων που υποβαστάζουν κάθε αφήγηση μπορεί να τους/τις καταστήσει ικανούς/ές αφενός να κατανοούν τους τρόπους άρθρωσης της πλοκής· αφετέρου, να αναδεικνύουν, μέσω της παραγωγής λόγου από αυτούς/ές τους/τις ίδιους/ες, τους τρόπους με τους οποίους διαφορετικά νοήματα παράγονται μέσα από τους διαφορετικούς τρόπους οργάνωσης των βασικών δομικών στοιχείων της αφήγησης σε συγκροτημένα σχήματα δομής - γεγονός που θα συντελέσει ταυτόχρονα και στην ανάδειξη του κειμένου ως χώρου διερεύνησης του κοινωνικο-πολιτισμικού τους περιβάλλοντος.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2005-06-01

How to Cite

Παπαρούση Μ. (2005). Η δομή της λογοτεχνικής αφήγησης: Σκέψεις για μια διδακτική αξιοποίηση. KEIMENA/TEXTS for the Research, Theory, Critique and Didactics of Children’s Literature. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2005.465

Issue

Section

Articles