Η Παιδική Λογοτεχνία ως Πεδίο Ανάπτυξης Οικολογικής Σκέψης: Ένα Παράδειγμα από τη Σύγχρονη Εκδοτική Παραγωγή
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2020.687Περίληψη
Στο παρόν άρθρο διερευνάται κατά πόσο η παιδική λογοτεχνία προσφέρεται ως πεδίο ανάπτυξης οικολογικής σκέψης. Πέρα από τη σύμφυτη ανθρωποκεντρική της βάση, μπορεί να προσλάβει έναν οικοκεντρικό προσανατολισμό; Αντλώντας ένα παράδειγμα από τη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή στην Ελλάδα και από την κατηγορία των βιβλίων για παιδιά που εκφράζουν οικολογικές ανησυχίες, εξετάζονται αφενός οι αναπαραστάσεις της φύσης και της αλληλεπίδρασής της με τον πολιτισμό, αφετέρου η αφηγηματική συγκρότηση μέσα από τα δύο σημειωτικά συστήματα (λέξεις και εικόνες) υπό το πρίσμα της ανάδυσης οικολογικού νοήματος.