Καλλιεργώντας την κριτική σκέψη σε αναγνώστες πρωτοσχολικής και προσχολικής ηλικίας με εικονογραφημένα παιδικά βιβλία
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2019.664Περίληψη
Η σύνδεση της λογοτεχνίας με την ηθική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού, αλλά και την καλλιέργεια της κριτικής ικανότητας, είναι βασικοί στόχοι της διδακτικής της λογοτεχνίας. Η συνήθης τακτική των σύγχρονων εικονογραφημένων βιβλίων είναι να προβάλλουν θετικά πρότυπα και συμπεριφορές. Τι γίνεται, όμως, όταν συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο; Και μάλιστα το πρόσωπο συμπεριφέρεται παραβατικά και έξω από ηθικούς κανόνες, αλλά και νόμους του κράτους; Και ειδικά όταν αυτό είναι μια…μητέρα; Το παρόν άρθρο παρουσιάζει την παραβατικότητα και την διαχείρισή της με αφορμή ένα εικονογραφημένο παιδικό βιβλίο. Διαφαίνεται η συμβολή του κειμένου και της εικονογράφησης στην καλλιέργεια της κατανόησης και της κριτικής ικανότητας των μικρών αναγνωστών.