Η προσέγγιση των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Γυμνασίου με άξονα τις αναγνωστικές θεωρίες και τη δημιουργική γραφή
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2016.613Περίληψη
Από το 1970 και μετά σημειώνεται μία σταδιακή μετατόπιση του ενδιαφέροντος από τον συγγραφέα στο κείμενο και από το κείμενο στον αναγνώστη. Η αλλαγή αυτή ξεκινά από την εμφάνιση του ρωσικού φορμαλισμού και φτάνει στο αποκορύφωμα της με τη θεωρία της πρόσληψης και της αναγνωστικής ανταπόκρισης. Η εισήγηση αφορά την αξιοποίηση των θεωριών αυτών στο μάθημα των Κειμένων της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και συγκεκριμένα στο διήγημα «Γιατί» του Γ.Μαγκλή που συμπεριλαμβάνεται στο εγχειρίδιο των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Β Γυμνασίου. Μέσω της θεωρίας της πρόσληψης και της αναγνωστικής ανταπόκρισης επιχειρείται η εξοικείωση των μαθητών με τη διαδικασία της ανάγνωσης και τη λειτουργία του αναγνώστη ώστε οι μαθητές να εμπλακούν σε ένα γόνιμο διάλογο με το κείμενο και να δώσουν σε αυτό τη δική τους φωνή.