Η προσέγγιση των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Γυμνασίου με άξονα τις αναγνωστικές θεωρίες και τη δημιουργική γραφή

Συγγραφείς

  • Αλεξάνδρα Γερακίνη

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2016.613

Περίληψη

Από το 1970 και μετά σημειώνεται μία σταδιακή μετατόπιση του ενδιαφέροντος από τον συγγραφέα στο κείμενο και από το κείμενο στον αναγνώστη. Η αλλαγή αυτή ξεκινά από την εμφάνιση του ρωσικού φορμαλισμού και φτάνει στο αποκορύφωμα της με τη θεωρία της πρόσληψης και της αναγνωστικής ανταπόκρισης. Η εισήγηση αφορά την αξιοποίηση των θεωριών αυτών στο μάθημα των Κειμένων της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και συγκεκριμένα στο διήγημα «Γιατί» του Γ.Μαγκλή που συμπεριλαμβάνεται στο εγχειρίδιο των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Β Γυμνασίου. Μέσω της θεωρίας της πρόσληψης και της αναγνωστικής ανταπόκρισης επιχειρείται η εξοικείωση των μαθητών με τη διαδικασία της ανάγνωσης και τη λειτουργία του αναγνώστη ώστε οι μαθητές να εμπλακούν σε ένα γόνιμο διάλογο με το κείμενο και να δώσουν σε αυτό τη δική τους φωνή.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2016-06-01

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Γερακίνη Α. (2016). Η προσέγγιση των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Γυμνασίου με άξονα τις αναγνωστικές θεωρίες και τη δημιουργική γραφή. ΚΕΙΜΕΝΑ για την έρευνα, τη θεωρία, την κριτική και τη διδακτική της Παιδικής και Εφηβικής Λογοτεχνίας. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2016.613

Τεύχος

Ενότητα

ΑΡΘΡΑ