Η προσέγγιση των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Γυμνασίου με άξονα τις αναγνωστικές θεωρίες και τη δημιουργική γραφή

Authors

  • Αλεξάνδρα Γερακίνη

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2016.613

Abstract

Από το 1970 και μετά σημειώνεται μία σταδιακή μετατόπιση του ενδιαφέροντος από τον συγγραφέα στο κείμενο και από το κείμενο στον αναγνώστη. Η αλλαγή αυτή ξεκινά από την εμφάνιση του ρωσικού φορμαλισμού και φτάνει στο αποκορύφωμα της με τη θεωρία της πρόσληψης και της αναγνωστικής ανταπόκρισης. Η εισήγηση αφορά την αξιοποίηση των θεωριών αυτών στο μάθημα των Κειμένων της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και συγκεκριμένα στο διήγημα «Γιατί» του Γ.Μαγκλή που συμπεριλαμβάνεται στο εγχειρίδιο των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Β Γυμνασίου. Μέσω της θεωρίας της πρόσληψης και της αναγνωστικής ανταπόκρισης επιχειρείται η εξοικείωση των μαθητών με τη διαδικασία της ανάγνωσης και τη λειτουργία του αναγνώστη ώστε οι μαθητές να εμπλακούν σε ένα γόνιμο διάλογο με το κείμενο και να δώσουν σε αυτό τη δική τους φωνή.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2016-06-01

How to Cite

Γερακίνη Α. (2016). Η προσέγγιση των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Γυμνασίου με άξονα τις αναγνωστικές θεωρίες και τη δημιουργική γραφή. KEIMENA/TEXTS for the Research, Theory, Critique and Didactics of Children’s Literature. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2016.613

Issue

Section

Articles