Οικοδομώντας τον λογοτεχνικό γραμματισμό στη βαθμίδα του Δημοτικού. Στοιχεία διδακτικής του ποιητικού λόγου στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Λογοτεχνίας για τη Δημοτική Εκπαίδευση της Κύπρου

Συγγραφείς

  • Αφροδίτη Αθανασοπούλου

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2016.606

Περίληψη

Η εργασία αυτή διαρθρώνεται σε δύο μέρη: στο πρώτο παρουσιάζεται η φιλοσοφία του Προγράμματος Σπουδών Λογοτεχνίας [ΠΣΛ] στην υποχρεωτική εκπαίδευση της Κύπρου, με έμφαση στη βαθμίδα του Δημοτικού, και το πώς οικοδομείται ο λογοτεχνικός γραμματισμός των μαθητών στη βαθμίδα αυτή, με έμφαση στη θεωρία και τη γραμματική του ποιητικού λόγου. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας προσεγγίζονται ποιητικά κείμενα που ανήκουν στην ύλη του μαθήματος της λογοτεχνίας για τη Δημοτική Εκπαίδευση· η προσέγγιση γίνεται σύμφωνα με τη νέα μεθοδολογία της σύγκρισης / συνεξέτασης που προβλέπει το Αναλυτικό Πρόγραμμα, ώστε μέσα από τα ίδια κείμενα, ενδοκειμενικά και διακειμενικά, να αναδυθεί το ζητούμενο του γραμματισμού: το περιεχόμενο σε συνάρτηση με τα στοιχεία μορφής. (Το άρθρο διατηρεί το προφορικό ύφος της εισήγησης από την οποία προέκυψε).

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2016-01-04

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Αθανασοπούλου Α. (2016). Οικοδομώντας τον λογοτεχνικό γραμματισμό στη βαθμίδα του Δημοτικού. Στοιχεία διδακτικής του ποιητικού λόγου στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Λογοτεχνίας για τη Δημοτική Εκπαίδευση της Κύπρου . ΚΕΙΜΕΝΑ για την έρευνα, τη θεωρία, την κριτική και τη διδακτική της Παιδικής και Εφηβικής Λογοτεχνίας. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2016.606

Τεύχος

Ενότητα

ΑΡΘΡΑ