Η δομή της λογοτεχνικής αφήγησης: Σκέψεις για μια διδακτική αξιοποίηση

Συγγραφείς

  • Μ. Παπαρούση

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2005.465

Περίληψη

Η κατανόηση του "πώς" κατασκευάζονται οι ιστορίες και, πιο συγκεκριμένα, η διδακτική αξιοποίηση στοιχείων που αφορούν τη δομή της λογοτεχνικής αφήγησης μπορεί να οδηγήσει στην καλύτερη κατανόηση και αξιολόγηση των λογοτεχνικών κειμένων αλλά και να συμβάλει καθοριστικά στη διαδικασία παραγωγής γραπτού λόγου ή ακόμη και σε προσωπικές συγγραφικές απόπειρες. Με δεδομένο αυτό η παρούσα εργασία επιχειρεί να καταδείξει πώς η δυνατότητα αναγνώρισης από τους μαθητές/τριες των κοινών δομικών σχημάτων που υποβαστάζουν κάθε αφήγηση μπορεί να τους/τις καταστήσει ικανούς/ές αφενός να κατανοούν τους τρόπους άρθρωσης της πλοκής· αφετέρου, να αναδεικνύουν, μέσω της παραγωγής λόγου από αυτούς/ές τους/τις ίδιους/ες, τους τρόπους με τους οποίους διαφορετικά νοήματα παράγονται μέσα από τους διαφορετικούς τρόπους οργάνωσης των βασικών δομικών στοιχείων της αφήγησης σε συγκροτημένα σχήματα δομής - γεγονός που θα συντελέσει ταυτόχρονα και στην ανάδειξη του κειμένου ως χώρου διερεύνησης του κοινωνικο-πολιτισμικού τους περιβάλλοντος.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2005-06-01

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Παπαρούση Μ. (2005). Η δομή της λογοτεχνικής αφήγησης: Σκέψεις για μια διδακτική αξιοποίηση. ΚΕΙΜΕΝΑ για την έρευνα, τη θεωρία, την κριτική και τη διδακτική της Παιδικής και Εφηβικής Λογοτεχνίας. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2005.465

Τεύχος

Ενότητα

ΑΡΘΡΑ