‘Εμείς’/ οι ‘Άλλοι’ ─ ‘Εδώ’/ ‘Εκεί’: Μια Κριτική Ανάλυση του Λόγου Μεταναστών/τριών Μαθητών/τριών Αλβανικής Καταγωγής

Authors

  • Αναστασία Στάμου
  • Ελένη Γρίβα
  • Σπύρος Μπούρας
  • Κώστας Ντίνας

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.sst.2019.833

Keywords:

ταυτότητα, μετανάστες/τριες μαθητές/τριες, δημοτικό σχολείο, κριτική ανάλυση λόγου

Abstract

Οι ταυτότητες που κατασκευάζουν οι μετανάστες/τριες μαθητές/τριες, με βάση τον τρόπο με τον οποίο τοποθετούν στον λόγο τους τον εαυτό τους και τους άλλους, είναι κρίσιμες, καθώς επηρεάζουν τη δυναμική των τάξεων και συμβάλλουν στην ομαλή κοινωνική και σχολική ένταξή τους. Στην παρούσα εργασία εξετάζουμε τις απόψεις μαθητών/τριών δημοτικού σχολείου και αλβανικής καταγωγής μέσα από ημι-δομημένες συνεντεύξεις. Από την κριτική ανάλυση του λόγου τους, φαίνεται πως οι μετανάστες/τριες μαθητές/τριες κατασκευάζουν την ταυτότητά τους συντασσόμενοι/ες με την ομάδα του ‘εμείς’ και αντιπαρατιθέμενοι/ες με την ομάδα του ‘οι άλλοι’ (που είναι ‘εδώ’). Όμως, τελικά, η ταυτότητά τους οικοδομείται με θετική αναφορά το ‘εδώ’ (που είναι το τώρα) και με αρνητική αναφορά το ‘εκεί’ (που είναι το πριν και σπάνια το μετά).

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2019-08-01

How to Cite

Στάμου Α. ., Γρίβα Ε. ., Μπούρας . Σ. ., & Ντίνας Κ. . (2019). ‘Εμείς’/ οι ‘Άλλοι’ ─ ‘Εδώ’/ ‘Εκεί’: Μια Κριτική Ανάλυση του Λόγου Μεταναστών/τριών Μαθητών/τριών Αλβανικής Καταγωγής. Social Science Tribune, 18(71), 89–109. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.sst.2019.833

Issue

Section

Articles