Τα «παιχνίδια» των λόγων στο σχολείο και η ουγκρότηοη της μαθητικής ταυτότητας
Abstract
Η θέση που υιοθετείται σ' αυτό το κείμενο αντλεί κυρίως από τον μεταδομισμό και ειδικότερα από τη θεωρία του λόγου, προκειμένου να υποστηριχθεί ότι η μαθητική ταυτότητα δεν είναι δεδομένη και αντικειμενική, αλλά, αντιθέτως, βρίσκεται σε διαρκή διαδικασία σχηματισμού, μετασχηματισμού και διατήρησης στο πλαίσιο του λόγου. Υπό αυτή τη σκοπιά, εξετάζεται ο κεντρικός ρόλος των σχέσεων εξουσίας, όπως προκύπτουν στο σχολικό πεδίο, στη συγκρότηση των μαθητικών υποκειμενικοτήτων. Επιπλέον, δίνεται έμφαση στην έννοια της μαθητικής αντίστασης προκειμένου να αναδειχθεί η ενεργητική εμπλοκή του μαθητικού υποκειμένου στη συγκρότηση της ταυτότητάς του.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2024-06-17
How to Cite
Πεχτελίδης Γ. (2024). Τα «παιχνίδια» των λόγων στο σχολείο και η ουγκρότηοη της μαθητικής ταυτότητας. Social Science Tribune, 13(51). Retrieved from https://journals.lib.uth.gr/index.php/tovima/article/view/2218
Issue
Section
Articles