Οι απαρχές της εκπαίδευσης των γυναικών στην Ελλάδα: Η περίπτωση του «Προτύπου σχολείου κορασίων Ναυπλίου» (1834-1850)

Authors

  • Άννα Ασημάκη

Abstract

Το άρθρο αυτό επιχειρεί μέσα από τη μελέτη της περίπτωσης του πρώτου αλληλοδιδακτικού - προτύπου σχολείου κορασίων
Ναυπλίου (1834-1850), να διερευνήσει την πολιτική, τις νομοθετικές ρυθμίσεις, τις κοινωνικές παρεμβάσεις και τις πρακτικές που συνέβαλαν στη θέσμιση, οργάνωση και λειτουργία της εκπαίδευσης των γυναικών στην Ελλάδα.
Μέσα από την παρουσίαση του ιστορικού υλικού του προτύπου αυτού αλληλοδιδακτικού σχολείου θηλέων, που αφορά στην ίδρυσή του, στους διδάσκοντες, στις εξετάσεις, στις μαθήτριές του και τέλος στον υλικοτεχνικό εξοπλισμό του δίδεται μια συνολική εικόνα του κοινωνικοϊδεολοyικού πλαισίου μέσα στο οποίο λειτούργησε. Είναι εύκολο έτσι να αναδειχθούν -στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό- οι κύριες συνιστώσες του όλου που ονομάζουμε εκπαίδευση των γυναικών κατά την πρώτη αυτή περίοδο - Οθωνική περίοδο.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2024-05-28

How to Cite

Ασημάκη Ά. (2024). Οι απαρχές της εκπαίδευσης των γυναικών στην Ελλάδα: Η περίπτωση του «Προτύπου σχολείου κορασίων Ναυπλίου» (1834-1850). Social Science Tribune, 12(46). Retrieved from https://journals.lib.uth.gr/index.php/tovima/article/view/2154

Issue

Section

Articles