Οι απαρχές της εκπαίδευσης των γυναικών στην Ελλάδα: Η περίπτωση του «Προτύπου σχολείου κορασίων Ναυπλίου» (1834-1850)

Συγγραφείς

  • Άννα Ασημάκη

Περίληψη

Το άρθρο αυτό επιχειρεί μέσα από τη μελέτη της περίπτωσης του πρώτου αλληλοδιδακτικού - προτύπου σχολείου κορασίων
Ναυπλίου (1834-1850), να διερευνήσει την πολιτική, τις νομοθετικές ρυθμίσεις, τις κοινωνικές παρεμβάσεις και τις πρακτικές που συνέβαλαν στη θέσμιση, οργάνωση και λειτουργία της εκπαίδευσης των γυναικών στην Ελλάδα.
Μέσα από την παρουσίαση του ιστορικού υλικού του προτύπου αυτού αλληλοδιδακτικού σχολείου θηλέων, που αφορά στην ίδρυσή του, στους διδάσκοντες, στις εξετάσεις, στις μαθήτριές του και τέλος στον υλικοτεχνικό εξοπλισμό του δίδεται μια συνολική εικόνα του κοινωνικοϊδεολοyικού πλαισίου μέσα στο οποίο λειτούργησε. Είναι εύκολο έτσι να αναδειχθούν -στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό- οι κύριες συνιστώσες του όλου που ονομάζουμε εκπαίδευση των γυναικών κατά την πρώτη αυτή περίοδο - Οθωνική περίοδο.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2024-05-28

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Ασημάκη Ά. (2024). Οι απαρχές της εκπαίδευσης των γυναικών στην Ελλάδα: Η περίπτωση του «Προτύπου σχολείου κορασίων Ναυπλίου» (1834-1850). Το Βήμα των Κοινωνικών Επιστημών, 12(46). ανακτήθηκε από https://journals.lib.uth.gr/index.php/tovima/article/view/2154

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα