Το θεωρητικό υπόβαθρο της έρευνας PISA και οι επιπτώσεις του στη σχολική πραγματικότητα

Συγγραφείς

  • Αριστοτέλης Ζμας

Περίληψη

Η διεθνής έρευνα PISA είναι μια από τις πιο δημοφιλείς εμπειρικές έρευνες αξιολόγησης μαθητικών επιδόσεων των τελευταίων χρόνων. Αρχικώς ανιχνεύεται το θεωρητικό της υπόβαθρο και επισημαίνεται ότι η εν λόγω έρευνα ελέγχει τη μετασχολική
χρήση στοιχειωδών γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων στο πλαίσιο της υποχρεωτικής τους εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα, τονίζεται ότι ο έλεγχος σχολικών δεξιοτήτων αποκλειστικά από λειτουργική-χρηστική σκοπιά περιορίζει τον «μορφωτικό» χαρακτήρα
του σχολείου. Στο δεύτερο μέρος της παρούσας μελέτης εξετάζονται οι δημόσιες και πολιτικές συζητήσεις που προκάλεσε η
δημοσίευση των αποτελεσμάτων της έρευνας PISA στην Ελλάδα και στη Γερμανία δίνοντας έμφαση στην ανάγκη προσεκτικής επεξεργασίας και ερμηνείας του παραγόμενου εμπειρικού υλικού για την άσκηση μιας εκπαιδευτικής πολιτικής με μακροπρόθεσμο
χαρακτήρα.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2024-05-29

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Ζμας Α. (2024). Το θεωρητικό υπόβαθρο της έρευνας PISA και οι επιπτώσεις του στη σχολική πραγματικότητα. Το Βήμα των Κοινωνικών Επιστημών, 12(47). ανακτήθηκε από https://journals.lib.uth.gr/index.php/tovima/article/view/2163

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα