Οι χημικές ουσίες, το περιβάλλον και ο σύγχρονος πολίτης
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.sst.1995.1680Περίληψη
Η εργασία αυτή επιτρέπει να κατανοήσουμε τις αιτίες για τις οποίες οι κοινές αντιλήψεις και νοητικές παραστάσεις που αναπτύσσονται στο πλαίσιο της καθημερινής ζωης αναφορικά με τις ουσίες, τις μεταβολές και τις αλληλεπιδράσεις τους δεν διευκολύνουν το μαθητή και τον πολίτη να κατανοήσει με ικανοποιητικό τρόπο ποικίλα προβλήματα του περιβάλλοντος που σχετίζονται με την ευρεία χρήση ενός μεγάλου αριθμού χημικών ουσιών και προϊόντων.
Από τα αποτελέσματα έρευνας που διεξαγάγαμε με φοιτητές-υποψηφίους δάσκαλους έγινε φανερό ότι το σχολείο δεν πετυ
χαίνει να μεταβάλει ικανοποιητικά τις αρχικές αυθόρμητες —και λανθασμένες— ιδέες των μαθητών αναφορικά με τις χημικές ου
σίες και τις μετατροπές τους, και συνεπώς δεν συμβάλλει στη δημιουργία της επιθυμητής νοητικής οργάνωσης. Υποστηρίζεται η
ανάγκη αλλαγής των αναλυτικών προγραμμάτων για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών σύμφωνα με την εποικοδομητική θε
ωρία για τη μάθηση και προς την κατεύθυνση των STES curricula (Science, Technology, Environment and Society).