Η Εκπαίδευση ως Μέσο Άσκησης Κοινωνικής Πολιτικής: Το Παράδειγμα της Μαθητείας στην Ελλάδα της Κρίσης
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.sst.2019.834Λέξεις-κλειδιά:
Κοινωνική πολιτική, Μαθητεία, απασχόληση, κρίσηΠερίληψη
Έχοντας ως αφετηρία την παραδοχή ότι η εκπαίδευση αποτελεί μέσο άσκησης κοινωνικής πολιτικής, στο επίκεντρο του παρόντος άρθρου βρίσκεται το παράδειγμα της Μαθητείας στην Ελλάδα της κρίσης, για την οποία, όπως και για τα προγράμματα Μαθητείας εν γένει, επικρατεί η αντίληψη ότι διευκολύνει την πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Αξιοποιώντας στοιχεία από μία μεγάλης έκτασης, κατά κύριο λόγο ποιοτική έρευνα που αποσκοπούσε στην αξιολόγηση του ελληνικού συστήματος Μαθητείας, υποστηρίζεται ότι, παρά τα θετικά του στοιχεία, το εν λόγω σύστημα διακρίνεται από σοβαρές αδυναμίες, οι οποίες περιορίζουν τη δυνατότητα λειτουργίας του ως μέσου άσκησης κοινωνικής πολιτικής, και πιο συγκεκριμένα προώθησης της απασχόλησης.