Αξιοποιώντας διδακτικά την αφηγηματολογία ως μέσο λογοτεχνικού γραμματισμού: η περίπτωση της δημοτικής εκπαίδευσης στην Κύπρο
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2016.607Abstract
Η παρούσα εργασία ερευνά τον τρόπο με τον οποίο μορφές προσέγγισης των αφηγηματικών κειμένων που έχουν αναπτυχθεί στο πεδίο της αφηγηματολογίας μπορούν να προωθήσουν την έννοια του λογοτεχνικού γραμματισμού και την καλλιέργειά του στο μάθημα της λογοτεχνίας. Όπως υποστηρίζεται, η κατάλληλη παιδαγωγική αξιοποίηση όρων, εννοιών και διαδικασιών αφηγηματικής ανάλυσης, προσαρμοσμένων στους διδακτικούς στόχους, στο συγκεκριμένο κείμενο, καθώς και στην ηλικία, στο επίπεδο και στα ενδιαφέροντα των μαθητών, μπορεί να οδηγήσει στην καλύτερη κατανόηση, ερμηνεία, αλλά και κριτική των λογοτεχνικών κειμένων, καθιστώντας τους σταδιακά επαρκείς αναγνώστες και ενισχύοντας το αίσθημα της φιλαναγνωσίας. Για λόγους διασάφησης των παραπάνω χρησιμοποιείται ενδεικτικά το απόσπασμα με τίτλο: «Το παιχνίδι της μεταμφίεσης» του Michel Tournier, που περιλαμβάνεται στο Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων «Με Λογισμό και μ’ όνειρο», για την Ε΄ και Στ΄ τάξη του Δημοτικού.