Διδάσκοντας Ιστορία μέσα από Graphic Novel: Από το Στα Μυστικά του Βάλτου της Π. Δέλτα στο Στα Μυστικά του Βάλτου της Πηνελόπης Δέλτα των Π. Πανταζή και Γ. Ράγκου

Συγγραφείς

  • Meni Kanatsouli

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2019.656

Περίληψη

Το άρθρο επικεντρώνεται στη χρήση της Ιστορίας μέσα από το Graphic Novel Στα Μυστικά του Βάλτου της Πηνελόπης Δέλτα των Π. Πανταζή και Γ. Ράγκου. Καθώς όμως η βασική στόχευση δεν είναι να αποτελέσει ένα ακόμη βοήθημα για την ανάγνωση της Ιστορίας, αλλά επιδιώκεται μια συνομιλία με το πρωτότυπο έργο, το μυθιστόρημα της Πηνελόπης Δέλτα, θα το προσεγγίσω υπό το φως τριών διδακτικών πυλώνων: της Διδακτικής της Ιστορίας, της διδακτικής της εικονογραφικής αφήγησης και της διδακτικής της κειμενικής/ λογοτεχνικής αφήγησης. Η σύγχρονη έρευνα φαίνεται να ευνοεί αυτού του είδους τις ερμηνευτικές εκδοχές –λογοτεχνικές, εικονογραφικές- της Ιστορίας και σε αυτό το πνεύμα εντάσσεται και το συγκεκριμένο Graphic Novel. Από την άλλη, καθώς συνδιαλέγεται και ανταγωνίζεται –με μία έννοια- ένα έργο σταθμό στην ελληνική πεζογραφία για παιδιά αλλά και για ενηλίκους,  τίθενται ζητήματα που αφορούν την αξία της κλασσικής λογοτεχνίας σήμερα και πώς αυτή μπορεί να εξακολουθεί να υπάρχει. Άρα, η πολυσυζητημένη έννοια των διασκευών και των μεταλλαγών των κειμένων σε άλλα πολύμορφα κείμενα και «κείμενα» συνδέεται με το Στα Μυστικά του Βάλτου της Πηνελόπης Δέλτα και έτσι το συνεξετάζω με βάση τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του είδους, στο οποίο κατατάσσεται – το Graphic Novel.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2019-12-02

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Kanatsouli , M. (2019). Διδάσκοντας Ιστορία μέσα από Graphic Novel: Από το Στα Μυστικά του Βάλτου της Π. Δέλτα στο Στα Μυστικά του Βάλτου της Πηνελόπης Δέλτα των Π. Πανταζή και Γ. Ράγκου . ΚΕΙΜΕΝΑ για την έρευνα, τη θεωρία, την κριτική και τη διδακτική της Παιδικής και Εφηβικής Λογοτεχνίας. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2019.656

Τεύχος

Ενότητα

ΑΡΘΡΑ