Προσεγγίζοντας τη διαφορετικότητα μέσα από την εικόνα των οικογενειακών σχημάτων στα Ανθολόγια Λογοτεχνικών Κειμένων του Δημοτικού σχολείου
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2011.538Περίληψη
Στόχος του άρθρου είναι η διερεύνηση της οικογενειακής διαφορετικότητας στα τεύχη των Ανθολογίων Λογοτεχνικών Κειμένων, τα οποία εισήχθησαν το 2000 της Ε΄- Στ΄ και το 2006 των άλλων τεσσάρων τάξεων του Δημοτικού σχολείου. Σε σύνολο είκοσι ενός κειμένων που πραγματεύονται το θέμα της οικογένειας, εντοπίζονται μόνο δύο αναφορές σε υιοθεσία και μία αναφορά σε δύο ανασυσταμένες οικογένειες προερχόμενες από δύο μονογονεϊκές. Οι εξαιρετικά περιορισμένες αναφορές σε διαφορετικές οικογενειακές μορφές από αυτή της πυρηνικής οικογένειας αναδεικνύουν την άποψη ότι πρόκειται για «απαγορευμένα» θέματα στα σχολικά εγχειρίδια, μάλιστα σε μια εποχή τις τελευταίες που η ελληνική κοινωνία χαρακτηρίζεται από πλουραλισμό των μορφών οικογενειακής οργάνωσης.