Ένα γυροσκόπιο ερευνών για την επιχειρηματικότητα
Abstract
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες αυξήθηκε κατακόρυφα το ενδιαφέρον για την επιχειρηματικότητα από τον ακαδημαϊκό κόσμο,
τον πολιτικό, αλλά και το ευρύ κοινό. Οι κατηγοριοποιήσεις όμως των ερευνών που έχουν γίνει από διαφόρους ειδικούς δεν απο
δίδουν τη σφαιρική προσπάθεια να αναπτυχθεί ένας ευδιάκριτος και συμπαγής μεθοδολογικά κλάδος «επιχειρηματικότητας». Γι'αυτό και στο παρόν άρθρο επιχειρείται μια παρουσίαση (αν και όχι εξαντλητική) των διαφόρων ερευνητικών τάσεων, μεθόδων,
στόχων και αιτιών, που τα τελευταία χρόνια καλύπτουν πλουραλιστικά το φαινόμενο αυτό και ειδικότερα τις αιτίες και επιδράσεις του. Υιοθετώντας γυροσκοπική προσέγγιση εξετάζονται οι σχετικές μελέτες ως προς τους παράγοντες διαμόρφωσης της επιχειρηματικότητας, την ατομική της διαμόρφωση, τις ποικίλες επιχειρηματικές δράσεις, και τις σημαντικές της επιδράσεις.