Η ανθρωπιστική παιδεία στην πορεία της από την προβιομηχανική στη βιομηχανική εποχή
Abstract
Το παρόν άρθρο παρακολουθεί την ιστορική διαδρομή της Ανθρωπιστικής Παιδείας από τη στιγμή της εμφάνισής της στη Α Ευρώπη μέχρι των ημερών μας, επιδιώκοντας να διερευνήσει και να ερμηνεύσει τις εναλλασσόμενες περιόδους ύφεσης και έξαρ
σης της σημασίας της για την πνευματικήγ και την κοινωνική ζωή σε συσχετισμό με τις επικρατούσες -κάθε φορά- συνθήκες.
Επικεντρώνει, κυρίως, στην αναζήτηση των αιτίων της απαξίωσης του ανθρωπιστικού εκπαιδευτικού ιδεώδους στα σύγχρονα μεταβιομηχανικά κράτη, προκειμένου να καταδείξει την αξία του για τη διαμόρφωση υπεύθυνων και ενεργών δημοκρατικών πολιτικών υποκειμένων, ικανών να αντισταθούν στο τεχνοκρατικό πνεύμα της μαζοποιημένης νεοφιλελεύθερης κοινωνίας των ημερών μας. Κεντρικός στόχος, η υπογράμμιση του -υπό προϋποθέσεις- ουσιαστικού ρόλου των Ανθρωπιστικών Σπουδών για την επιβεβλη μένη αναδιάρθρωση της παγκόσμιας κοινωνίας.