Μουσειακή εκπαίδευση και επικοινωνιακός λόγος στην προσχολική και σχολική ηλικία

Authors

  • Κατερίνα Μιχαλοπούλου

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.sst.2002.1923

Abstract

Τα μουσειακά αντικείμενα, ως πολυσημικά, δε συνδέονται μόνο με συγκεκριμένους τομείς γνώσης, αλλά είναι ανοικτά σε
πολλαπλές εναλλακπκές ερμηνείες και σημασίες. Μπορούν να προσφέρουν πολλές δυνατότητες για εναλλακτικές μεθόδους μάθησης, μπορούν να προσεγγιστούν πολύ πλευρα, έτσι ώστε να αποτελέσουν πεδίο για τη δόμηση της γνώσης, την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, την καλλιέργεια της φαντασίας και της δημιουργικότητας των παιδιών, την παραγωγή προσωπικού λόγου.
Ο στόχος αυτός μπορεί να επιτευχθεί με τη χρήση διαφόρων σχεδίων δράσης που μπορούν να οργανωθούν μέσα στα μουσεία (και άλλους πολιτισμικούς χώρους) αλλά και στη σχολική τάξη, κατάλληλα σχεδιασμένων ώστε να ωθούν τα παιδιά να αναπτύξουν προσωπικό διάλογο με τα μουσειακά αντικείμενα. Οι προγραμματισμένες επισκέψεις των παιδιών στα μουσεία που βασίζονται σε τέτοια σχέδια  δράσης, παρέχουν άριστες καταστάσεις επικοινωνίας και γλωσσικών ανταλλαγών, προφορικού και γραπτού λόγου.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2023-07-25

How to Cite

Μιχαλοπούλου Κ. (2023). Μουσειακή εκπαίδευση και επικοινωνιακός λόγος στην προσχολική και σχολική ηλικία. Social Science Tribune, 9(32). https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.sst.2002.1923

Issue

Section

Articles