Οι στάσεις των Ελλήνων φοιτητών απέναντι στην ευρωπαϊκή ολοκλήρωση

Συγγραφείς

  • Αικ. Γκαρή
  • Λ. Καρκατζούνης
  • Β. Παυλόπουλος

Περίληψη

Η ευρωπαϊκή ταυτότητα είναι μία ταυτότητα υπό διαμόρφωση, στην οποία σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η διαδικασία του
επιπολιτισμού των ατόμων, σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση της ευρύτερης κοινωνικής ταυτότητας. Η παρούσα έρευνα έχει
ως στόχο να μελετήσει τις στάσεις των Ελλήνων φοιτητών σχετικά με την Ευρωπαϊκή Ολοκλήρωση, με έμφαση στα εξής θέ
ματα: (α) ιδανικά χαρακτηριστικά ενός κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Έ.), (β) σκοποί της Ε.Έ., (yj τακτικές επιπολιτισμού ή ψυχολογικής προσαρμογής των Ελλήνων στην Ε.Έ., και (δ) σημαντικά οφέλη που προκύτπουν και κίνδυνοι που
εγκυμονεί η συμμετοχή της Ελλάδας στην Ε.Έ. Το δείγμα αποτελείται από 180 φοιτητές που φοιτούν σε σχολές κοινωνικών,
θεωρητικών και θετικών επιστημών της Αθήνας. Χρησιμοποιήθηκε αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο που αξιολογεί τις στάσεις των
φοιτητών σχετικά με τα προηγούμενα θέματα. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύτττει ότι οι φοιτητές συμφωνούν με τη
συμμετοχή της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ολοκλήρωση, μολονότι δηλώνουν άγνοια γύρω από τη λειτουργία βασικών θεσμικών
οργάνων της Ε.Έ., όπως το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, το Ευρωκοινοβούλιο και οι Ευρωπαϊκοί Επίτροποι. Τα ευρήματα αυτά
συζητώνται σε σχέση με τη θεωρία του επιπολιτισμού και τη θεωρία της κοινωνικής ταυτότητας.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2024-02-15

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Γκαρή Α., Καρκατζούνης Λ., & Παυλόπουλος Β. (2024). Οι στάσεις των Ελλήνων φοιτητών απέναντι στην ευρωπαϊκή ολοκλήρωση. Το Βήμα των Κοινωνικών Επιστημών, 10(38). ανακτήθηκε από https://journals.lib.uth.gr/index.php/tovima/article/view/2043

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα