Μετωπιαίοι λοβοί και εκπαίδευση
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.sst.2008.16Λέξεις-κλειδιά:
μετωπιαίοί λοβοί,, μαθηματικά, γραφή, ανάγνωσηΠερίληψη
Ο τίτλος αυτού του άρθρου αποσαφηνίζει την πρόθεσή μας: η μελέτη της λειτουργίας των μετωπιαίων συστημάτων καί η συμβολή τους στην ανάπτυξη των κυρίότερων σχολικών δεξιοτήτων (ανάγνωση, γραφή, μαθηματικά). Οί μετωπιαίοι λοβοί είναι μέρος του νεο- φλοίού καί μόνο στον άνθρωπο εμφανίζουν τόσο μεγάλη ανάπτυξη. Χωρίς την ανάπτυξη των μετωπιαίων λοβών στον ανθρώπινο εγκέφαλο (είδίκά των γλωσσικών περιοχών), ο ανθρώπινος πολιτισμός ποτέ δεν θα είχε εξελιχθεί. Αυτοί οργανώνουν όλες τίς ανώτερες διανοητικές λειτουργίες καί έχουν σημαντικό ρόλο στην επιτυχία ή αποτυχία κάθε ανθρώπινης πράξης. Οί μετωπιαίοι λοβοί είναι «ο ηγέτης» όλων των δομών του εγκεφάλου καί δίαθέτουν μοναδίκές συν- δέσείς που τους επίτρέπουν να αλληλεπίδρούν με αυτές καί να τίς ρυθμίζουν. Στόχος μας είναί να εξετάσουμε πώς η λείτουργία των μετωπίαίων λοβών μεσολαβεί σε δίάφορες πλευρές της γνωστίκής ανάπτυξης καί ίδίαίτερα στην ανάπτυξη των ίκανοτήτων της ανάγνωσης, της γραφής καί των μαθηματίκών.