Ζητήματα εγκυρότητας και αξιοπιστίας στη μεθοδολογία της μέτρησης της τηλεθέασης
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.sst.2008.15Λέξεις-κλειδιά:
εταίρεία μέτρησης τηλεθέασης AGB Hellas, δία- καναλίκός ανταγωνίσμός, τηλεμερίδία, δίαφημίστίκές καταχωρή- σείς, αξίοπίστία μετρήσεων τηλεθέασηςΠερίληψη
Ο στόχος του συγκεκριμένου άρθρου είναι η εξέταση του τρόπου της μέτρησης της τηλεθέασης από την εταιρεία AGB. Οί μετρήσεις αυτές συγκεκριμενοποιούν τα μερίδια της τηλεθέασης του τηλεοπτικού κοινού καί συμβάλλουν στον καθορισμό των επιλογών των διαφημιστικών εταιρειών που εκπροσωπούν τους διαφημιζόμενους γία τον προσδιορισμό καί την επιλογή των προγραμμάτων στα οποία θα διαφημίσουν τα προϊόντα/ υπηρεσίες τους με βάση το κοινό που επιδιώκουν να προσεγγίσουν. Γίνονται κριτικές επισημάνσεις που σχετίζονται με τη χρήση των αποτελεσμάτων των μετρήσεων αυτών. Ο τρόπος με τον οποίο τα αποτελέσματα από τίς μετρήσεις μπορεί να χρησιμοποιηθούν προσδίδουν καί ένα άλλο ρόλο στίς μετρήσεις εκτός από αυτόν της ποσοτίκής καταγραφής των δεδομένων γία τίς τηλεμε- τρήσείς, που σχετίζεταί με την αξίολόγηση των προγραμμάτων δίνοντας έτσί μία ποίοτίκή χροίά στα ποσοτικά στοτχεία των τηλεμετρήσε- ων. Αυτός είναί όμως ένας ρόλος που αν καί οί μετρήσείς δεν επίδίώ- κουν να αναλάβουν, παρουσίάζεταί στο προσκήνίο ενώ καταδείκνύε- ταί καί ο ρόλος των τηλεθεατών καί το ανταλλάξίμο της αξίας που οί ίδίοί αποκτούν καθώς ο δίαθέσίμος χρόνος τους είναί αυτός που αποτελεί το είδος υπό δίαπραγμάτευση ανάμεσα στίς δίαφημίστίκές εταί- ρείες, τους τηλεοπτίκούς σταθμούς καί την εταίρεία μέτρησης της τηλεθέασης. Γία αυτό καί είναί επττακτίκή η μεγαλύτερη ενημέρωση γία τον τρόπο δίεξαγωγής των μετρήσεων της τηλεθέασης.