Ο αποτελεσματικός διευθυντής των σχολείων δεύτερης ευκαιρίας
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.sst.2008.21Λέξεις-κλειδιά:
Σχολεία Δεύτερης Ευκαίρίας, δευτεροβάθμία εκπαίδευση, εκπαίδευση ενηλίκων, αποτελεσμαπκός δευθυντής , αποτελεσμαπκός διευθυντήςΠερίληψη
Από την ελληνική καί διεθνή βιβλιογραφία διαπιστώνεται ότι ο ρόλος που διαδραματίζει ο διευθυντής στη βελτίωση του σχολείου του είναι καθοριστικός. Ποικίλες είναι οί τυπολογίες γία τα χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού διευθυντή. Το άρθρο αυτό αφορά τα χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού διευθυντή στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), σύμφωνα με τίς απόψεις των δίευθυντών/τρίών τους. Τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότί τα χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού διευθυντή στα ΣΔΕ, σύμφωνα με το δείγμα, δεν είναι αντίστοιχα με του διευθυντή του τυπικού σχολείου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ειδικότερα, δεν είναι η εμπειρία καί οί διοικητικές γνώσεις καί ικανότητες που θεωρούνται ως πρωταρχικής σημασίας, αλλά ο ενστερνίσμός των αρχών καί της φιλοσοφίας των ΣΔΕ, οί κοτνωνίκές καί επίκοτνωνίακές ίκανότητες καί τα ηγεπκά χαρακτηρίστίκά.