Διακειμενικότητα στο βιβλίο του Chen Jiang Hong «Το μαγικό άλογο του Χαν Γκαν»
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2016.612Abstract
Το παρόν άρθρο ερευνά τη διαλογική σχέση που αναπτύσσει ο συγγραφέας και εικονογράφος, Chen Jiang Hong, του βιβλίου «Το μαγικό άλογο του Χαν Γκαν» με το έργο του ζωγράφου Han Gan (8ος αιώνας μ.Χ.) και με το μύθο που περιέβαλε το έργο του. Περιγράφονται η αναδημιουργία και η μεταμόρφωση του μύθου και παράλληλα του ζωγραφικού έργου. Ως διανοούμενος ο Chen Jiang Hong αντιμετωπίζει ζητήματα όπως η εθνική ταυτότητα και μνήμη, η αφοσίωση, η νομιμοφροσύνη, ενώ ως καλλιτέχνης έρχεται αντιμέτωπος με τις τάσεις για συντήρηση της παράδοσης καθώς και με την αναγκαιότητα της αλλαγής. Το ζωγραφικό έργο και ο μύθος του Han Gan μεταφυτεύονται από την κουλτούρα της Κίνας στην Κουλτούρα της οικουμένης. Ο νέος μύθος απηχεί ποιητικά έργα με αντιπολεμικό χαρακτήρα της δυναστείας Tang. Η εικονογράφηση ξαναφωτίζει έργα από τη ζωγραφική κληρονομιά της Κίνας. Οι δύο πρακτικές λόγου αναγεννώνται και ξεκινούν ένα νέο κύκλο στοχασμού.