The Pedagogical Dimensions of Food in Children's Literature
The paradigm of Greek children's literature
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.kei.2022.1251Λέξεις-κλειδιά:
υγιεινή διατροφή, λαιμαργία, Фαγητό, παιδαγωγική λειτουργία, Фαγητό, παιδαγωγική λειτουργίαΠερίληψη
Η παιδική λογοτεχνία είναι συνδεδεμένη με την παιδαγωγική και συχνά διακρίνεται από άμεσο ή έμμεσο διδακτικό ύφος. Το φαγητό στη μυθοπλασία είναι μια τέτοια περίπτωση, καθώς οι αναφορές σε αυτό φαίνεται να ξεφεύγουν από τον θρεπτικό του ρόλο, μεταφέροντας παιδαγωγικά και διδακτικά μηνύματα. Σε αυτή την εργασία προσεγγίζονται το φαγητό και οι διατροφικές συνήθειες στα παιδικά βιβλία, με έμφαση στα ελληνικά κείμενα. Σκοπός είναι να αναδειχθεί η παιδαγωγική λειτουργία του φαγητού στη μυθοπλασία, όπως επίσης και να εξεταστεί σε ποιο βαθμό οι αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες των ανθρώπων κατά τα τέλη του 20ού και στις αρχές του 21ου αιώνα επηρέασαν τις γαστρονομικές αναφορές στα παιδικά βιβλία της περιόδου. Πράγματι, σύμφωνα με τα ευρήματα της εργασίας, το πλαίσιο μέσα στο οποίο τα παιδικά βιβλία δημοσιεύονται φαίνεται να ασκεί μεγάλη επίδραση στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζεται το φαγητό στη μυθοπλασία. Συνεπώς, η λαιμαργία μπορεί να φαίνεται γενικώς κατακριτέα στην ελληνική λογοτεχνία, ωστόσο οι αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες των ανθρώπων οδήγησαν σε ένα νέο ρεύμα παιδικών βιβλίων που πραγματεύονται αποκλειστικά την υγιεινή διατροφή.