Ο ρόλος της παρατήρησης µοντέλων στη µάθηση κινητικών δεξιοτήτων

Συγγραφείς

  • Ελένη Ζέτου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Νικόλαος Βερναδάκης ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Γιώργος Τζέτζης ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης
  • Ευθύµης Κιουµουρτζόγλου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης

Λέξεις-κλειδιά:

παρατήρηση µοντέλων, µάθηση, απόδοση, κινητικές δεξιότητες

Περίληψη

Οι κινητικές δεξιότητες είναι από τους πιο βασικούς και διαδεδοµένους τύπους γνώσης που οι άνθρωποι πρέπει να αποκτήσουν κατά τη διάρκεια της ζωής τους. Η µάθηση µε παρατήρηση µοντέλων είναι ένας από τους πιο άµεσους και αποτελεσµατικούς τρόπους που οι άνθρωποι µαθαίνουν τις δεξιότητες. Η παρατήρηση για τη µάθηση κινητικών δεξιοτήτων αποτελείται από: α) την παρατήρηση ενός µοντέλου, που επιτρέπει κάποιον να καταλάβει και να µιµηθεί µια µοντελοποιηµένη επίδειξη και β) την αυτοπαρατήρηση, που επιτρέπει κάποιον ενεργά να ρυθµίσει την απόδοσή του για να µάθει µια κινητική δεξιότητα. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται οι θεωρητικές ερµηνείες της µάθησης µε παρατήρηση µοντέλου και οι παράγοντες που την επηρεάζουν: α) τα χαρακτηριστικά του µοντέλου, β) ο τύπος της δεξιότητας, γ) τα χαρακτηριστικά των παρατηρητών και δ) οι στρατηγικές εξάσκησης που πρέπει να συνοδεύουν την παρατήρηση. Οι καθηγητές φυσικής αγωγής και οι προπονητές, γνωρίζοντας τους παράγοντες που επηρεάζουν την αποτελεσµατικότητα της παρατήρησης µοντέλων, θα µπορούν χρησιµοποιούν αυτή την τεχνική στη διδασκαλία και στην εξάσκηση ώστε να έχουν άµεσα αποτελέσµατα στη µάθηση.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2003-03-01

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Ζέτου Ε., Βερναδάκης Ν., Τζέτζης Γ., & Κιουµουρτζόγλου Ε. (2003). Ο ρόλος της παρατήρησης µοντέλων στη µάθηση κινητικών δεξιοτήτων. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 1(1), 58–79. ανακτήθηκε από https://journals.lib.uth.gr/index.php/inquiries/article/view/994

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>