Θέματα Κοινά για Όλα τα Στυλ Διδασκαλίας
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2017.1495Λέξεις-κλειδιά:
Το Φάσμα, στυλ διδασκαλίας, σχεδιασμός μαθήματος, εφαρμογέςΠερίληψη
Το Φάσμα των Στυλ Διδασκαλίας είναι ένα θεωρητικό πλαίσιο που εδώ και πενήντα χρόνια λειτουργεί ως εργαλείο διδασκαλίας και έρευνας στη φυσική αγωγή. Σύμφωνα με τους Mosston και Ashworth (2008), το Φάσμα αποτελείται από 11 στυλ διδασκαλίας που προκύπτουν από τη συμμετοχή δασκάλου και μαθητών στη λήψη αποφάσεων. Στην παρούσα εργασία εξετάζονται κάποια συμπληρωματικά ζητήματα εφαρμογών, κοινά για όλα τα στυλ διδασκαλίας. Αν και η κάθε διδακτική συμπεριφορά είναι μοναδική ως προς τους σκοπούς που μπορεί να πετύχει και ως προς τις συνέπειες που έχει η υιοθέτησή της, υπάρχουν συγκεκριμένα θέματα, έννοιες και χαρακτηριστικά που είναι κοινά για όλες τις διδακτικές συμπεριφορές. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην εφαρμογή της θεωρίας του Φάσματος, στην έννοια του διδακτικού επεισοδίου και στο πώς μπορεί να εφαρμοστεί όταν σχεδιάζουμε ένα ημερήσιο μάθημα, καθώς επίσης και στο ζήτημα της συνεπούς χρήσης της παιδαγωγικής ορολογίας.