Διδακτική Προσέγγιση Προγραμμάτων Ολυμπιακής Παιδείας
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2016.1480Λέξεις-κλειδιά:
Project, ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, Ολυμπιακή Παιδεία, εκπαίδευσηΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να μελετηθούν και να αναδειχθούν ομαδοσυνεργατικές μέθοδοι διδασκαλίας, οι οποίες μπορούν να αποτελέσουν τα βασικά διδακτικά και εκπαιδευτικά εργαλεία για την υλοποίηση προγραμμάτων Ολυμπιακής Παιδείας. Σήμερα παρατηρείται έντονη κινητικότητα στον χώρο της διδακτικής, με την εισαγωγή στα εκπαιδευτικά συστήματα παιδοκεντρικών προσεγγίσεων. Έτσι, για την εφαρμογή προγραμμάτων Ολυμπιακής Παιδείας χρησιμοποιούνται ομαδοσυνεργατικές μέθοδοι διδασκαλίας, οι οποίες απορρέουν από τις σύγχρονες διδακτικές αντιλήψεις τις οποίες χρησιμοποιεί η σύγχρονη παιδαγωγική. Η βασικότερη μεθοδολογική προσέγγιση για την εφαρμογή προγραμμάτων Ολυμπιακής Παιδείας είναι η μέθοδος project, η οποία εφαρμόζεται για την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχεδόν στο σύνολο των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και σε άλλες χώρες του κόσμου. Σύμφωνα με την έρευνα διαπιστώνουμε ότι, οι προσπάθειες του σύγχρονου σχολείου στην εισαγωγή καινοτόμων προγραμμάτων όπως η Ολυμπιακή Παιδεία, με την εφαρμογή εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων, που βασίζονται στην ενεργό εμπλοκή των μαθητών αλλά και όλων των φορέων που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία, προϋποθέτουν την εφαρμογή ομαδοσυνεργατικών μεθόδων διδασκαλίας και ιδιαίτερα της μεθόδου project.